Brother

Brother

01.12.2013

Maskinbrodering trinn for trinn

Det er mange som lurer på hvordan man legger inn et broderi man har kjøpt på nettet inn på USB penn.
Jeg velger å ta det i plenum her i bloggen min.
Vi tar det trinn for trinn:

1. Opprett en mappe lokalt på din pc. Min mappe
har jeg kalt "Broderier" og ligger under "Dokumenter".
Har laget undermapper i denne mappen som jeg kaller
"hjerter" "engler" osv.

2. Kjøp ønsket broderi på nettet, gå gjennom betalings-
metode og kom frem til prosessen hvor du skal
laste ned broderiet.

3. VELG FIL. Viktig at du velger riktig fil til din
broderimaskin. Brother har PES, Bernina har ART.
Andre merker er jeg usikker på.

4. Nå har du valget om hvor du vil laste ned
filen din. Da velger du den mappen du
opprettet lokalt på din pc.
Må du Zippe (Åpne) broderiet inne i
mappen din, lager du deg en egen mappe
lokalt på din pc til dette. Kall den gjerne
"Zippet broderi"

5. Sett inn USB stick. Hent opp mappen med
broderiet, marker broderiet, høyreklikk,
send til, USB Stick.
Eller, marker broderi, lagre som, USB Stick.
Dermed har du riktig broderi i riktig FIL
på din USB pen. 

6. Sett USB i din maskin og hent opp ønsket broderi.
Du kan øke eller minske ditt broderi inne
på din symaskin.
Mitt tips til deg: Ikke
øk eller forminsk broderiet mer enn 10%,
Da vil broderiet komme ut av 
proposisjon. 

Håper dette var til hjelp for deg. Kjør på med spørsmål om du har, så skal jeg svare så godt som mulig.

Ha en finfin søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar