Brother

Brother

18.04.2010

.:Slik lager jeg stropper til veske:.

Tenkte jeg skulle dele med dere hvordan jeg lager stroppene til veskene jeg lager.
Først skjærer jeg 2 remser av stoff.
Bredde 3 inch, lengde ca 70cm. Alt ettersom hvor stor veska er.
Så skjærer jeg to remser med vatt, samme lengde med 1inch bredde.
Så legger jeg vatten på vranga på stoffet, bretter stoffet over
slik at den dekker vatten.
STRYK!!!!

Ta motsatt side av stoffet og stryk det inntil vatten.


Brett denne kanten over stoffet og vatten.

STRYK!!...Bruk gjerne knappenåler for å feste denne flippen.
Nå skal symaskina gjøre resten av jobben :-)

Sy først en søm over flippen. Nå kan du faktisk bruke pyntesømmer om du vil.
Her har jeg brukt rettsøm. Husk at dette er BAKSIDEN av stroppen.

Når den er festet, bruker jeg gjerne å snu stroppen og sy tre sømmer.
Det gir litt stødigere stropp. Noen ganger bruker jeg også pyntesømmer.
Håper dette var en grei forklaring. Men skulle du lure på noe så bare spør:-))

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for flott forklaring. Ryddig og oversiktlig. Slik skal jeg gjøre neste gang jeg trenger stropper. Fortsatt fin søndag :0)

    SvarSlett
  2. Smart med slike forklaringer. Du må lage fler. Feks trinn for trinn forklring på hvordan man syr ulike ting. Jaaaaaaa!!! :D:D Klemz

    SvarSlett
  3. Dette ble jo kjempegreit!!
    Nyderlige kattestoffer under her ;-))

    SvarSlett